NOTER - GENEL BİLGİLER, 19.12.2023

NOTER İŞLEMLERİ

KonsolosluğumuzdaHER İŞLEM RANDEVUile yapılmaktadır. Tüm işlemler içinAYRI AYRIrandevu alınması rica olunur.

Örnek 2:1 kişinin vereceği vekaletname için 1 adet randevu iken, 3 kişinin vereceği vekaletnamede 3 adet randevu almanız gerekmektedir.

Randevu oluşturma işlemi esnasında ortaya çıkabilecek “T.C. Kimlik Numarası Geçersiz” uyarısı ile karşılaştığınız takdirde, T.C. Kimlik numarasına sahip bir yakınınız adına randevu oluşturabilirsiniz.

Noter işlemleri içinkonsolosluk.gov.tr
adresinden Noter /Noterlik İşlemi Başvurus(Vekaletname-Azilname-Muvafakatname-Taahhütname-Sözleşme vb.)veya Noter /İmza-Mühür Tasdiki Başvurusubölümünden RANDEVU almanız rica olunur.

Noter işlemleri ile ilgili her türlü sorunuzuconsulat.lyon@mfa.gov.tradresine yazabilirsiniz.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarının, T.C. pasaportlarının ve Fransız kimlik kartlarının ya da oturum kartlarının ASILlarını yanlarında getirmeleri önemle rica olunur. Bu belgelerin fotokopileri, ya da cep telefonundan görüntüleri ile işlem yapılması mümkün değildir.

Yabancı uyruklu kişilere yapılacak vekaletnameler için kimlik kartlarının orijinali, varsa oturum kartları ve doğum belgesi ‘Acte de Naissance’ getirilmesi zorunludur.Ek bilgi içinconsulat.lyon@mfa.gov.tradresine mail atılması rica olunur.

İŞLEMLER ve GEREKLİ BELGELER

A- VEKALETNAME

Vekalet verecek kişinin Başkonsolosluğumuza şahsen gelmesi veT.C. kimlik kartının ASLINIi braz etmesi ZORUNLUDUR.

Vekaleti veren kişi adına bir başkasının vekalet düzenlettirmesi mümkün değildir.

Vekil tayin edilecek kişinin T.C. kimlik numarası yeterlidir. Şahsen temsilciliğimize gelmesine gerek YOKTUR.

ÖNEMLİ :Başvuru sahibinin akli dengesinin yerinde olup olmadığı ya da kendi başına karar verip veremediği konusunda şüpheye düşülmesi durumunda, konuyla ilgili doktor raporu talep edilebilir. 65 yaş üstü vatandaşlarımızın tapu satış, miras paylaşım ve banka işlemleri vekaletnamelerinde doktor raporu getirmeleri rica olunur

Okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımız1.Derece akraba olmayan ve aynı soyadını taşımayan 2 tanık eşliğinde vekalet başvurusunda bulunabilirler. Tanıkların okuryazar olmaları ve T.C. kimlik kartı ile şahsen gelmeleri zorunludur.

Yabancı uyruklu şahısların ve/veya Türkçe okuma/yazma bilmeyen vatandaşlarımızın vekaletname işlemleri :

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı bulunmayan şahıslarınve/veya Türkçe okuma/yazma bilmeyenvatandaşlarımızın her türlü vekaletname işlemleri yeminli tercüman ile birlikte yapılmaktadır.

Bu sebeple, bu kişilerinBaşkonsolosluğumuza gelmeden önce yeminli tercüman ile irtibata geçmeleri ve tercümanları aracılığı ile ya daconsulat.lyon@mfa.gov.tradresine mail atılarakrandevu almalarıgerekmektedir.

Başkonsolosluğumuz görev bölgesinde bulunan yeminli tercümanların listesini Başkonsolosluğumuz resmi internet sayfasındaki “Bilgi Notları” başlığı altında bulabilirsiniz.

http://lyon.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/351647

Vekalet düzenlenebilmesi için gerekli belgeler:

1- T.C. kimlik kartının ASLI(izinle vatandaşlıktan çıkmış olanlar için mavi kart).

2- İki adet fotoğraf.(Başkonsolosluğumuzda fotoğraf çektirme imkanı vardır)

3-Adres tespiti için Fransız oturum kartı (carte de séjour) ve/veya Fransız kimlik kartı.

4-Vekalet verilecek kişiye ilişkin ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi).

5-Avukat vekaletleri için, avukatın ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi), bağlı bulunduğu Baro adı, Baro numarası ve adresi.

6-Gayrimenkul / tapu kayıtlarına ilişkin vekaletnamelerde tapu bilgileri, tapu senedinin orijinali veya fotokopisi.

7-Banka vekaletnamelerinde hesap cüzdanı bilgileri, banka tarafından verilen kredi başvuru talep örneği.

8-Araç vekaletnamelerinde aracın ruhsatı (carte grise), şirket araçları için yeni tarihli E-Kbis. Detaylı bilgi için

lütfen bakınız :

http://lyon.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/385215

9 – Şirket adına verilecek vekaletnameler için şirket imza sirküleriaslı,Ticaret Sicil Gazetesi.



B – AZİLNAME

Vekaletin sona erdirilmesi amacıyla düzenlenen azilname için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı ASLI.

2-İptal edilecek vekaletin düzenlendiği noterliğin adı, tarihi ve numarası.

3-Azledilecek kimsenin adı, soyadı T.C. Kimlik numarası ve açık adresi.

C – İMZA TASDİKLERİ

a-Çeviri tasdikleri için belgelerin Başkonsolosluğumuz tarafından tanınan ve listemizde kayıtlı bulunan yeminli tercümanlar tarafından yapılması zorunludur.

http://lyon.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/351647

Belgenin aslı ve tasdikli fotokopisi ile birlikte Türkçe çevirisi (2 adet) getirilmesi gerekmektedir.

b-Ticari belgelerin tasdiki

(Ticaret odalarından gelen belgeler) için 2 adet orijinal belge getirilmesi gerekmektedir.

c- Fotokopi, Suret Tasdiki için belgeninaslımutlaka getirilmelidir.

D – İKAMET BELGESİ

1-T.C. kimlik kartı ASLI.

2-Adres tespiti için Fransız oturum kartı (carte de séjour) ve/veya Fransız kimlik kartı.

3-EDF-GDF veya Quittance de Loyer veya Vergi Beyannamesi.

4-Fransa’ya giriş tarihinizi gösterir resmi belge (Eski tip oturum kartı fotokopisi / Récépissé fotokopisi / İlk giriş tarih damgası olan eski pasaport fotokopisi).

5-CARSAT’tan temin edilen relevé de carrière.

E – YAŞAM BELGESİ

Yaşam belgesinin düzenlenebilmesi için ilgilinin bizzat Başkonsolosluğumuza gelmesi gerekmektedir.

Yaşam belgesi için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı ASLI

2-Adres tespiti için Fransız oturum kartı (carte de séjour) ve/veya Fransız kimlik kartı.

3-2 adet fotoğraf.

F – İKAMETGAH NAKİL BELGESİ

Türkiye'ye kesin dönüş yapan bir vatandaşımızın gitmeden önce İkametgah Nakil Belgesini Başkonsolosluğumuzdan temin etmesi gerekmektedir. Söz konusu belgenin temin edilebilmesi için aşağıda yazılı olan belgelerin Başkonsolosluğumuza ibrazı gerekmektedir.

İkametgah Nakil Belgesi bir defaya mahsus olarak alınabilir. İkametgah Nakil Belgesi alabilmek için Türkiye’de bir yılda 6 aydan fazla kalmamış olmak ve yurt dışında kesintisiz en az iki yıldır ikamet ediyor olmak gerekmektedir.

İkametgah nakil belgesi için gerekli belgeler:

1- İşverenden ilişiğinin kesildiğine dair belge.

2- Pôle d’emploi’dan işsizlik parası veya yardımı almadığınıza ve iş aramadığınıza ilişkin belge.

3- İkamet ettiğiniz mahalle belediyesinden Türkiye’ye döneceğinizi ve Türkiye’de ikamet edeceğiniz adresi bildirerek adres değişikliğine ilişkin belge (Changement domicile) .

4- İhtiyarlık sigorta primi kesintilerini durdurduğunuza ilişkin belge (Déclaration de radiation).

5- Öğrenciler için okul ile ilişiklerinin kesildiğine dair belge.

6- Pasaport, nüfus cüzdanı, oturma kartı veya Fransız kimlik kartı.

7- Nakliye şirketinden eşyaların nakliye edileceğini belirten belge.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarını, T.C. pasaportlarını ve Fransız kimlik kartlarını/oturum kartlarını yanlarında getirmeleri önemle rica olunur.



Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:00 - 18:00

Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr internet adresinden randevu alınması (randevu saatleri: 09:00 – 12:00 ile 14:00 – 16:00) gerekmektedir.
1.01.2025 Yeni Yıl Tatili
30.03.2025 Ramazan Bayramı 1. Gün
21.04.2025 Fransa'da Dini Tatil (Paskalya)
1.05.2025 Emek ve Dayanışma Günü
8.05.2025 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
29.05.2025 Fransa'da Dini Tatil (Ascension)
6.06.2025 Kurban Bayramı 1. Günü
9.06.2025 Fransa'da Dini Tatil (Pentecote)
14.07.2025 Fransa Ulusal Bayramı
15.08.2025 Fransa'da Dini Tatil (Assomption)
29.10.2025 Cumhuriyet Bayramı
1.11.2025 Fransa'da Dini Tatil
11.11.2025 I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2025 Fransa'da Dini Tatil (Noel)